Türkiye Oyun Ekosisteminde Yenilikçi Hızlandırma Programı

Türkiye Oyun Ekosisteminde Yenilikçi Adımlar

Türkiye Oyun Ekosisteminde Yenilikçi Adımlar

Türkiye’nin oyun ekosistemine yönelik yenilikçi bir yaklaşım sunan hızlandırma programının tanıtım etkinliği, oyun geliştiriciler, yatırımcılar, girişimciler ve kamu paydaşlarını bir araya getirdi. Etkinlikte konuşan Bilişim Vadisi Genel Müdürü Erkam Tüzgen, oyun sektörünün global ölçekte hızla büyüyen sektörler arasında yer aldığını ve pazar hacminin 200 milyar doların üzerinde olduğunu belirtti. Tüzgen, oyun endüstrisinin dinamik ve sürekli dönüşen bir ekosistem olduğunu vurguladı ve “Ülke olarak, özellikle teknolojinin dönüşüm gösterdiği alanlarda uluslararası teknoloji geliştirme yarışına katılma ve bu alanlarda öncü pozisyonlar elde etme fırsatımız var. Oyun sektörü de bu fırsatlardan biri.” şeklinde konuştu.

Tüzgen, DIGIAGE programına katılımın bireyler veya gruplar tarafından sağlanabileceğini ifade ederek, “Buraya bir müzik öğretmeni, senarist veya grafik tasarımcısı da başvurabiliyor. Eğitim süreci ile takımını kurmasına ve şirketini kurmasına destek sağlıyoruz; başarılı olanlar ise yatırım alma imkanı bulabiliyor. Dolayısıyla, bir senarist ya da müzik öğretmeni, DIGIAGE programı sayesinde yatırım almış bir oyun şirketinin parçası olarak mezun olabiliyor. Bu programı Türkiye’de başlattık ve başarıyla uyguladıktan sonra, Azerbaycan’a da ihraç ettik. Şimdi ise Balkanlar’da bu programı hayata geçireceğiz.” dedi.

OYUN SEKTÖRÜ KRİTİK ÖNEME SAHİP

Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Ar-Ge Teşvikleri Genel Müdürü Muhammet Bilal Macit, Türkiye’deki oyun sektörünün ticarileşme hacminin 1,4 milyar dolara yaklaştığını kaydetti. Oyun sektörünün kritik bir öneme sahip olduğunu belirten Macit, “Teknoparklarımızda bulunan 650’ye yakın firmamız yalnızca oyun üzerine faaliyet göstermektedir. Ayrıca, 12 Ar-Ge tasarım merkezimiz oyun üzerine çeşitli çalışmalar yürütmektedir.” şeklinde ifade etti. Macit, oyun sektörüne verilen desteklerin etkisine değinerek, “Oyun sektörünün, sağlanan destekleri çarpan etkisiyle büyüttüğünü, uluslararasılaşma ve ticarileşme süreçlerini hızlandırdığını görmek bizleri oldukça memnun ediyor.” şeklinde konuştu.

Konuşmaların ardından, Tüzgen ve Macit, etkinliğe katılan oyun geliştiriciler, yatırımcılar, girişimciler ve kamu paydaşlarıyla birlikte fotoğraf çektirdi. Türkiye’deki oyun ekosisteminin uluslararası düzeydeki faaliyetlerini desteklemeyi amaçlayan DIGIAGE 2.0 Forum, sektör liderlerini bir araya getirerek katılımcılara değerli networking fırsatları sundu. Forum çerçevesinde, DIGIAGE programı kapsamında eğitim ve mentörlük desteği alan 11 oyun geliştiricisi, projelerini tanıtma fırsatı yakaladı. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın himayelerinde düzenlenen etkinlik, stant ziyaretlerinin ardından gerçekleştirilen oturumlarla sona erdi.

KAYNAK: AA